VĚŠÁK NA VZPOMÍNKY, 2022 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Věšák na vzpomínky Výstava prací studentů KVV PedF UK ze semináře Kontexty umění (pedagog. vedení: Vendula Fr Sedlák) Pobyt a fungování v online prostoru se i prostřednictvím pandemie staly integrální součást Současně jsou úzce spojeny se sledováním, kontrolou a komodifikací, tedy ekonomickou využi identit, potřeb a vzpomínek provozovateli sociálních sítí a internetových vyhledavačů ad. možnost a příslib nepřetržitého proudu komunikace kontrastují se skutečnou neproniknutelno kontroly. (Rottmann, 2019) Výše nastíněné téma, zrcadlené také mnoha současnými výstavními projekty, jsme se studenty nikoliv jako póly dobrého a špatného, ale jako východisko pro jejich vlastní umělecké zkou rhizomatické uvažování (Deleuze & Guattari, 2010), jako východisko pro otázku, co se „mi“ displeji a co v „biografii“ vlastních vzpomínek vězí v hlavě? Výstava Věšák na vzpomínky představuje současné uvažování mladých lidí vztahující se duali virtuálního světa a k související potřebě sebeprezentace. Může jít o uvažování nad připomí i banálních událostí, které se děje dnes již celkem běžně v rámci různých aplikací digitál světa. Může jít o reflexi naší aktivní roli v určité sociální síti, nebo o reflexi vzpomín k sebeprezentaci, která je nám podsouvána algoritmem sociální sítě nebo aplikace na záloho pořízených vlastním mobilem. Může jít o srovnání mechanismů třídění a selekce virtuálního a mechanismů naší paměti a vybavování si jistých momentů, ale i o otázky, zda se při prost virtuálního světa nestáváme „kurátory“ své vlastní identity. Deleuze, G., & Guattari, F. (2010). Tisíce plošin. Praha: Herrmann & synové. Rottmann, A. (2019). Historie a abstrakce v díle Floriana Pumhösla. V K. Císař (Editor), O předobrazy (stránky 31-48). Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Spolek přátel Brna. A hanger for memories Exhibition of art works by students attended course entitled The Contexts of Art at the Pe at CUNI Prague (taught by Vendula Fremlová and Michal Sedlák) Our presence and functioning in online spaces are closely associated with digital surveill commodification: that is, the economic exploitability of our identities, needs and memorie companies, internet browser operators and the like. The seemingly free opportunity and the endless stream of communication contrast with the actual impermeability of control mechani 2019). The duality of the real and the virtual, enhanced by the experience of the pandemic online and offline worlds, and, simultaneously, the current need for self-representation h starting points for the specific focus of the course. We presented the reflections outlined above and mirrored by different current exhibition p students not as the binary poles of good and evil, but as a basis for their own artistic i and rhizomatic reflection (Deleuze & Guattari, 2010), as well as as a basis for the questi being displayed to ‘me’ and which aspect of the ‘biography’ of my own memories remains in concern the materialisation of serious and seemingly random, haphazard events that occurs these days as part of various applications of the digital/virtual world. It may concern ou a certain type of social media or a recollection as an incentive for self-representation t upon us by a social media or application algorithm for backing up photos taken on a mobile concern comparisons of mechanisms for classifying and selecting a virtual setting, the mec memory and recalling certain moments, as well as the question whether the internet has bec inseparable part of our conscience and whether – through the virtual world – we become the our own identity. Deleuze, G., & Guattari, F. (1987). A Thousand Plateaus. Minneapolis: University of Minnes Rottmann, A. (2019). Historie a abstrakce v díle Floriana Pumhösla. V K. Císař (Editor), O předobrazy (p. 31-48). Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Spolek přátel Domu