Výtvarná výchova ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Časopis Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoš recenzovaným časopisem, který navazuje na svou oborově didaktickou tradici. Zaměřuje se na problematiku uměleckého vzdělávání v mezinárodním a mezioborovém kontextu, výtvarnou pedag školní praxi, pedagogický výzkum, ale také vizuální studia a gramotnost v edukačních konte Časopis je určen výtvarným pedagogům, didaktikům expresivních oborů, doktorandům a studují umění, lektorům v galeriích a muzejním pedagogům, teoretikům umění a vizuální kultury, kul antropologie, odborníkům a tvůrcům působícím v oblasti vizuálních a mediálních studií i od v oblasti tvorby kurikula a vzdělávací politiky apod. Cílem časopisu je podílet se na vytváření soudobého oborově didaktického diskurzu v širšíc sociokulturních, historických i komparativních kontextech. Přispívat k dialogu mezi teorií výchovy a rozvíjet interdisciplinární přístupy a umělecko-pedagogické myšlení. Časopis Výtvarná výchova vychází dvakrát ročně ve dvou dvoučíslech. Nabízí publikační příl renomovaným autorům, ale i studentům doktorských studijních programů nebo autorům z praxe. studie, diskuze, zprávy či recenze. Časopis Výtvarná výchova byl Radou pro výzkum, vývoj a inovace zařazen na Seznam recenzova neimpaktovaných periodik vydávaných v České republice. V časopise jsou publikovány: STUDIE (recenzované) Teoretické studie představují nové teoretické přístupy či pojetí, kriticky rozebírají nebo existující teorie na základě „vertikálního vhledu“ do tematiky. Přehledové studie podávají v „horizontálním pohledu“ komplexní přehled a kritickou analýzu konceptů či teorií. Metodologické studie analyzují výzkumné přístupy, hodnotí jejich silné i slabé stránky, uk správně koncipovat výzkumy v určité oblasti bádání. Empirické studie referují o provedeném empirickém výzkumném šetření a splňují veškeré nále základního, aplikačního nebo akčního výzkumu. Empirická studie má být členěna na tyto část problému, použité výzkumné metody a postupy, způsob vyhodnocení empirických dat, výzkumné interpretace, závěry a diskuze, přehled literatury. Historické studie se zaměřují na rekonstrukci změn vzdělávacích a výchovných diskurzů, pro hlavních aktérů a role vybraných vzdělávacích institucí. DISKUZE, ZPRÁVY ČI RECENZE (kratší nerecenzované texty) Diskuze podněcují kultivovanou formou a na základě odborných argumentů oborovou diskuzi k  problémům. Zprávy stručně a výstižně referují o aktuálním dění v odborné komunitě u nás i v zahraničí zprávu ze školní praxe, měla by mít analytický charakter a zahrnovat kontext problematiky. zařadit také medailony významných osobností. Recenze kriticko-analyticky posuzují aktuální důležité publikace a hodnotí jejich přínos p Časopis Výtvarná výchova je nyní v systému OJS. Od roku 2023 zde najdete jak archivní, tak čísla. Příspěvky do časopisu přijímáme také právě zde: https://ojs.cuni.cz/vytvarnavychova/issue/current [ URL "https://ojs.cuni.cz/vytvarnavycho current"]