Mgr. et Bc. Ivana Hay ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Afiliace Katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze Aktuální pozice PhD student školitelka: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. iva.hay7@gmail.com [ URL "mailto:iva.hay7@gmail.com"] Oblast výzkumu Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků Ve své disertační práci se neslyšící doktorandka Ivana Hay věnuje analýze a mapování aktuá vzdělávání neslyšících žáků v oblasti výtvarné výchovy na specializovaných školách pro slu Tato analýza probíhá v kontextu spolupráce s kulturními institucemi, zejména muzei a galer primárním cílem je identifikovat strategie, které by umožnily lepší integraci těchto stude kreativních uměleckých workshopů a programů těchto institucí a následné propojení těchto a formálním vzdělávacím procesem na jejich mateřských školách. Ivana Hay dále zjišťuje, zda mají neslyšící studenti příležitost seznámit se během své výu a uměním komunity Neslyšících. Toto téma je obzvláště relevantní vzhledem k tomu, že komun je vnímána jako jazyková a kulturní menšina. Proto by tato témata měla být integrální souč vzdělávacího programu. Díky stipendiu SYLFF se v rámci svého výzkumu Ivana Hay také věnuje srovnávací studii týka k vzdělávání neslyšících v oblasti umění a kultury v různých zemích, konkrétně ve Velké Br a zejména v USA. Zdůrazňuje, že v USA existuje výrazný pokrok v oblasti umění Neslyšících přístupnosti kulturních institucí pro tuto komunitu. Ivana vyučuje na Základní škole pro s v Praze – Radlicích a působí v České unii neslyšících. Základní výzkumné otázky ? Jaká je pozice galerijní/muzejní edukace ve výtvarném vzdělávání neslyšících dětí na vyb škole? ? V čem spočívají specifika galerijní/muzejní edukace neslyšících žáků? ? Jaké mohou být potenciální přínosy galerijní/muzejní edukace pro vybranou cílovou skupin ? S jakými problémy se můžeme setkat při galerijní/muzejní edukaci neslyšících žáků? ? Jakým způsobem lze začlenit kulturní identitu Neslyšících do galerijních/muzejních eduka ? Je vždy nutné vytvářet pro neslyšící děti speciálně koncipované programy, nebo stačí pou program vytvořený pro slyšící publikum (např. zajistit tlumočení)? ? Pokud je vytvořen program pro neslyšící žáky, je možné, že bude atraktivní i pro slyšící ? Jaký dopad na rozvoj vizuální a kulturní gramotnosti neslyšících žáků má návštěva galeri ? Jaké možnosti spolupráce nabízí v současné době muzea a galerie školám pro sluchově post Vybrané články a publikace: HAY, I. (2021). Bez názvu. Nedatováno. Umění přístupné Neslyšícím nejen v době pandemie. UNIE1-2,2021(s.8-11) https://issuu.com/casopisunie/docs/unie_1-2_2021/8 [ URL "https://issuu.com/casopisunie/do unie_1-2_2021/8"] ISSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802 HAY,I. (2021).Vizuální umění a neslyšící aneb umění trochu jinak.UNIE3-4,2021(s. 8-11) https://issuu.com/casopisunie/docs/casopis_unie_03-04_2021/8 [ URL "https://issuu.com/caso casopis_unie_03-04_2021/8"] ISSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802 HAY,I.(2021). Neslyšící výtvarníci v České Republice.UNIE5-6,2021(s.9-15) https://issuu.com/casopisunie/docs/unie_5-6-2021/8 [ URL "https://issuu.com/casopisunie/do unie_5-6-2021/8"] ISSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802 HAY, I., FULKOVA, M., NOVOTNA, M. (2021) Teaching at the School for the Deaf. Protocol Dra Requirements for Filed Note Observation and Data Collection. Assessment Methods. InKárpáti M. (Eds.) (2021) Arts-based social interventions: First results of the AMASStestbed. Proce AMASS Symposium, 27-28 May 2021, https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-337-270-2 HAY,I.(ed.) a kol.: (2021) Praha očima Neslyšících. Fotografická, literární a výtvarná tvo autorů. Česká unie neslyšících Praha. HAY,I. (2022).Filmové muzeum Karla Zemana přístupné i neslyšícím. UNIE1-2,2022 (s.32-33) https://issuu.com/casopisunie/docs/unie_1_2_2022/32 [ URL "https://issuu.com/casopisunie/d unie_1_2_2022/32"] ISSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802 HAY, I. (2022). Umění De’VIA: Cesta neslyšící malířky Nancy Rourke může jít příkladem. UNI (s.30-33) https://issuu.com/casopisunie/docs/unie_3_4_2022/30 [ URL "https://issuu.com/casopisunie/d unie_3_4_2022/30"] SSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802 HAY,I. (2023). Výstava Glusza v polských Katowicích .UNIE3-4,2023(s.26-29) https://issuu.com/casopisunie/docs/2023_03_04_unie/26 [ URL "https://issuu.com/casopisunie docs/2023_03_04_unie/26"] ISSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802 HAY,I. (2023). Maluj Migiem! Maluj okamžikem! Průvodce uměním a kulturou Neslyšících s obr Rourke.UNIE7-8,2023(s. 26-29) https://issuu.com/casopisunie/docs/2023_07_08_unie/26 [ URL "https://issuu.com/casopisunie docs/2023_07_08_unie/26"] ISSN (print) 2464-7705 • ISSN (online) 2464-7802