Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova magdalena.novotna(zavinac)pedf.cuni.cz [ MAIL "magdalena.novotna(zavinac)pedf.cuni.cz"] www.pedf.cuni.cz [ URL "http://www.pedf.cuni.cz "] Odborná asistentka Výuka – bakalářské, magisterské, doktorské studium, primární škola, mezinárodní studenti Výzkum: Jako členka domácích i mezinárodních řešitelských týmů se Mgr. Magdalena Novotná, Ph. D. p v těchto oblastech: Rozvoj vizuální gramotnosti; vzdělávání jako příležitost ke kulturnímu dialogu v demokrati transkulturní výtvarná výchova; sociální strategie a inkluzivní efekty kreativity v kultur marginalizovaných sociálních skupin; reflexe a hodnocení uměleckých předmětů; portfolio ja reflexe; úloha výtvarné výchovy ve všeobecném vzdělávání; profesní vidění studentů učitels žáci ve výtvarné výchově; profesní identita studentů učitelství a začínajících učitelů; Doktorské projekty: MgA. Michaela Kuříková; Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - mapování dopadů programu partnerství na učitele Mgr. Ivana Hay; Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků Mgr. Magdalena Novotná, Ph. D. publikuje v odborných periodicích doma i v zahraničí, účast Granty a výzkumné projekty: 2024-2027 HORIZON EUROPE – CliVie (ID 101132285); Cultural Literacies’ Value in Europe. 2023 MK ENGI-MON: kreativita na pomezí kultur (česko-japonská spolupráce); reg. č. 0213000 2020–2023 HORIZON2020 – AMASS (ID 870621) Project Acting on the Margins: Arts as Social Sc 2017-2021 PROGRES Q17, Příprava učitele a učitelská profese v kontextu vědy a výzkumu 2017-2021 PROGRES Q17, Učitelská příprava,III/2b Posilování didaktické znalosti obsahu a r vidění studentů, videokluby; podpořeno PedF UK. 2015-2017 PRVOUK; Profesní vidění; podpořeno PedF UK. Od 2015 Profesní identita studentů učitelství, ve spolupráci s univerzitou Michigan-Flint; UK a univerzitou Michigan-Flint. Ocenění: 2022 1. cena za Tvůrčí počin roku, udělený děkanem Pedagogické fakulty. 2021 cena Miroslava Petruska za výtvarný projekt Nezapomeneme, věnovaný památce Holokaustu Selected publications: Novotná, M., Fulková, M., Sýkora, J. (2023) Hledání Japonska. Transkulturní  inspirace ve Praha: Pedagogická fakulta UK. ISBN 978-80-7603-416-7 10.5281/zenodo.8344566 Novotná, M., Fulková, M. (2023) Searching for Beauty. Art at a Distance.  In Kárpáti, A. ( Arts-Based Interventions and Social Change in Europe. New York: Routledge. Pp. 51 - 62. ht doi.org/10.4324/9781003376927 Novotná, M., Fulková, M. (2023) Cut for New Times: Emancipatory Effects of Artistic Open F A. (Ed.) (2023) _Arts-Based Interventions and Social Change in Europe. New York: Routledge Fulková, M., Novotná, M. (2023) Cut for New Times: A collaborative project at the School f the Museum of Decorative Art in Prague. In Kárpáti, A. (Ed.) (2023) Arts-Based Interventio Change in Europe_. New York: Routledge. Pp. 208 - 216. Novotná, M. (2023) Profesní portfolio ve výtvarné výchově. In Starý, K., Chvál, M., Laufko pro učení. s.  Praha: PedF UK Novotná, M., Kuříková, M. (2022) Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání. Výtvarná (62), s. 84-99. ISSN 1210-3691. Iezaki, M. Novotná, M. (2022) Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative te of Elementary Education 15 (1), p. 1-16. https://doi.org/10.18690/rei.15.1.1-16.2022 [ URL doi.org/10.18690/rei.15.1.1-16.2022"] Novotná, M. Fremlová, V.  (2021) Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Praha: Výtvarná v s. 6-29 Vondrová, N. et al. (2020) Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre ´development. Praha: Karolinum Press Novotná, M., Fišerová, Z. (2021) Inspiring collaborative situations in art education. In J Giftedness in a Variety of Educational Fields. Hamburg: Verlag dr. Kovač , s. 225-236. Novotná, M. (2019) Portfolio jako nástroj reflexe ve výtvarné výchově. Praha: Výtvarná výc 22-37. Robová, J., Novotná, M. (2018) Benefits of videoclubs for future teachers training, Procee International Conference Efficiency and Responsibility in Education, ISBN 978-80-213-2858- s. 299-306 Novotná, M. (2017) Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově, E-pedagogium. 2017, č. 3. s. 111-123. ISSN 1213-7758 (tištěná verze) ISSN 1213-7499 (elektronická verze) Uličná, K., Stará, J. Novotná, M. (2017) Teacher in the eyes of future primary school teac of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education ISBN 978-8 ISSN 2336-744X, s. 490-497 Pavlasová, L., Stará, J.,Vondrová, N., Novotná, M., Robová, J., Uličná, K. (2017) Výběrové pozornosti u studentů učitelství a povaha jejich interpretací, Praha: Pedagogika, ISSN 003 ISSN 2336-2189 (Online)