Mgr. Helena Kafková, Ph.D. ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Afiliace: Katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta UK e-mail: Helena.kafkova(zavinac)pedf.cuni.cz [ MAIL "Helena.kafkova(zavinac)pedf.cuni.cz "] Současné pozice: Odborná asistentka Badatelka v oblasti vizuální gramotnosti Vyučující v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech a v programech Předmět badatelského zájmu: vizuální gramotnost, mezipředmětová integrace, výtvarná výchov vzdělávání, reflexe Bauhausu v didaktice výtvarné výchovy, reflexe Hegelovy Estetiky v ped a v didaktice výtvarné výchovy, Založená teorie v souvislostech výtvarné výchovy Helena Kafková se ve svém výzkumu zaměřuje na modernistické pojetí výtvarné výchovy a na p její integrace s cizím jazykem. Ukazuje souvislosti modernistického pojetí výtvarné výchov Bauhausu, studuje teoretické založení Bauhausu v Hegelově Estetice. Publikuje články v nár mezinárodních časopisech (Výtvarná výchova, Dialogos com Arte, etc a vystupuje na národníc konferencích (iJADE, InSEA). Vede řadu bakalářských a diplomových prací, v současnosti tak doktorskou práci. Témata těchto prací se týkají v současnosti nedoceňovaných možností a po vizuální gramotnosti a tvořivého myšlení ve výtvarné výchově a na popisování a analyzování různá chybná pojetí brání jejích rozvoji v předškolním a školním věku, jak ve formálním, t vzdělávání. Helena Kafková spolupracuje s kulturními institucemi (Uměleckoprůmyslové museu Granty and výzkumné projekty: 2012-2014 Creative Connections 517844-LLP-2011-UK-Comenius-CMP, funded by EACEA.http:// creativeconnexions.eu/cs/about/ [ URL "http://"] 2017-2021 PROGRES Q17, Příprava učitele a profese v kontextu vědy a výzkumu/Teacher Preparation and Prefession in the Context of Sci Research. Sub- theme: Visual Literacy. Funded by Charles University. 2018-2019 Project OPVV „Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu dílčí projekt „Podpora rozvoje oborově didaktických magisterských studijních programů“. Re CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362 Redakční rada: Výtvarná výchova (editor) Administrativní agenda: Koordinátorka programu Erasmus + a koordinátorka mezinárodních vztahů pro KVV, koordinátor výtvarné výchovy pro studijní programy Učitelství pro mateřské školy, Pedagogika předškoln Vychovatelství, koordinátorka talentové přijímací zkoušky z výtvarné výchovy pro programy mateřské školy a Pedagogika předškolního věku. Vybrané publikace: •Kafková, H.: Příručka pro stavitele v libovolné substantivní oblasti. In: Výtvarná výchov 17. ISSN 1210-3691 •KAFKOVÁ, H.: How to Build a House in Substantive Area and in the “Middleground”? In: GAUL A., PATAKY G., ILLÉS A. szerk.: A MŰVÉSZETOKTATÁS TEREI. Tanulmányok a vizuális nevelés ne szakirodalmából. (SPACES OF ART EDUCATION. International Studies In Art Education). Nemzet (National Publishing House for Education), Budapest, 2012, s. 35-40. ISBN 978-963-08-7415- •Kafková, H.: Reflexe Hegelovy estetiky v klasické umělecké moderně. In: Pelcová, N., Hoge Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu. UK Praha, 2012, s. 172-178. ISBN: 978-80-729 •Kafková, H.: Institutionalized Significations and Creativity. In: Revista Diálogos com a Politécnico de Viana do Castelo, Centro de Estudos da Criança do Instituto de Educaç?o, 20 s. 249-260. ISSN: 2183-1726. Available on: http://www.ese.ipvc.pt/revistadialogoscomaarte www.ese.ipvc.pt/revistadialogoscomaarte "] •Fulková, M., Kafková, H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In: Kohnová, J. (Ed.): Sborník z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, UK, 2012, s. 41-48. ISBN 978-80-7290-548-5. A http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf •Kafková, H.: Proč bychom se nebavili - Schéma masové kultury a Výtvarná výchova. In: Pelc Hogenová, A (Eds.): Čas ve výchově, umění a sportu. UK Praha, 2014, s. 169-175. ISBN: 978-