Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.

Katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova


www.pedf.cuni.cz


Odborná asistentka

Výuka – bakalářské, magisterské, doktorské studium, primární škola, mezinárodní studenti


Výzkum:

Jako členka domácích i mezinárodních řešitelských týmů se Mgr. Magdalena Novotná, Ph. D. podílí na výzkumu v těchto oblastech:

Rozvoj vizuální gramotnosti; vzdělávání jako příležitost ke kulturnímu dialogu v demokratické společnosti; transkulturní výtvarná výchova; sociální strategie a inkluzivní efekty kreativity v kulturním vzdělávání marginalizovaných sociálních skupin; reflexe a hodnocení uměleckých předmětů; portfolio jako prostředek reflexe; úloha výtvarné výchovy ve všeobecném vzdělávání; profesní vidění studentů učitelství; talentovaní žáci ve výtvarné výchově; profesní identita studentů učitelství a začínajících učitelů;


Doktorské projekty:

MgA. Michaela Kuříková; Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - mapování dopadů programu Kreativní partnerství na učitele

Mgr. Ivana Hay; Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků

Mgr. Magdalena Novotná, Ph. D. publikuje v odborných periodicích doma i v zahraničí, účastní se konferencí.


Granty a výzkumné projekty:

2024-2027 HORIZON EUROPE – CliVie (ID 101132285); Cultural Literacies’ Value in Europe.

2023 MK ENGI-MON: kreativita na pomezí kultur (česko-japonská spolupráce); reg. č. 0213000094.

2020–2023 HORIZON2020 – AMASS (ID 870621) Project Acting on the Margins: Arts as Social Sculpture.

2017-2021 PROGRES Q17, Příprava učitele a učitelská profese v kontextu vědy a výzkumu

2017-2021 PROGRES Q17, Učitelská příprava,III/2b Posilování didaktické znalosti obsahu a rozvoj profesního vidění studentů, videokluby; podpořeno PedF UK.

2015-2017 PRVOUK; Profesní vidění; podpořeno PedF UK.

Od 2015 Profesní identita studentů učitelství, ve spolupráci s univerzitou Michigan-Flint; podpořeno PedF UK a univerzitou Michigan-Flint.


Ocenění:

2022 1. cena za Tvůrčí počin roku, udělený děkanem Pedagogické fakulty.

2021 cena Miroslava Petruska za výtvarný projekt Nezapomeneme, věnovaný památce Holokaustu.

Selected publications:

Novotná, M., Fulková, M., Sýkora, J. (2023) Hledání Japonska. Transkulturní  inspirace ve výtvarné edukaci. Praha: Pedagogická fakulta UK. ISBN 978-80-7603-416-7 10.5281/zenodo.8344566

Novotná, M., Fulková, M. (2023) Searching for Beauty. Art at a Distance.  In Kárpáti, A. (Ed.) (2023) Arts-Based Interventions and Social Change in Europe. New York: Routledge. Pp. 51 - 62. https://doi.org/10.4324/9781003376927

Novotná, M., Fulková, M. (2023) Cut for New Times: Emancipatory Effects of Artistic Open Form.  In Kárpáti, A. (Ed.) (2023) _Arts-Based Interventions and Social Change in Europe. New York: Routledge. Pp. 63 - 72.

Fulková, M., Novotná, M. (2023) Cut for New Times: A collaborative project at the School for the Deaf and the Museum of Decorative Art in Prague. In Kárpáti, A. (Ed.) (2023) Arts-Based Interventions and Social Change in Europe_. New York: Routledge. Pp. 208 - 216.

Novotná, M. (2023) Profesní portfolio ve výtvarné výchově. In Starý, K., Chvál, M., Laufková, V. Hodnocení pro učení. s.  Praha: PedF UK

Novotná, M., Kuříková, M. (2022) Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání. Výtvarná výchova 3–4, (62), s. 84-99. ISSN 1210-3691.

Iezaki, M. Novotná, M. (2022) Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching. Journal of Elementary Education 15 (1), p. 1-16. https://doi.org/10.18690/rei.15.1.1-16.2022

Novotná, M. Fremlová, V.  (2021) Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Praha: Výtvarná výchova 61 (1-2), s. 6-29

Vondrová, N. et al. (2020) Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre-service teachers´development. Praha: Karolinum Press

Novotná, M., Fišerová, Z. (2021) Inspiring collaborative situations in art education. In J. Herzog (Ed.) Giftedness in a Variety of Educational Fields. Hamburg: Verlag dr. Kovač , s. 225-236.

Novotná, M. (2019) Portfolio jako nástroj reflexe ve výtvarné výchově. Praha: Výtvarná výchova 60 (1-2), s. 22-37.

Robová, J., Novotná, M. (2018) Benefits of videoclubs for future teachers training, Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education, ISBN 978-80-213-2858-7 ISSN 2336-744X, s. 299-306

Novotná, M. (2017) Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově, E-pedagogium. Olomouc: UPOL, 2017, č. 3. s. 111-123. ISSN 1213-7758 (tištěná verze) ISSN 1213-7499 (elektronická verze)

Uličná, K., Stará, J. Novotná, M. (2017) Teacher in the eyes of future primary school teachers. Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education ISBN 978-80-213-2762-7, ISSN 2336-744X, s. 490-497

Pavlasová, L., Stará, J.,Vondrová, N., Novotná, M., Robová, J., Uličná, K. (2017) Výběrové zaměření pozornosti u studentů učitelství a povaha jejich interpretací, Praha: Pedagogika, ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)



Poslední změna: 17. leden 2024 13:43 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Kontakty

Univerzita Karlova

Pedagogická fakulta

Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1

Tel.: +420 221 900 111

IČ: 00216208 

DIČ: CZ00216208

Identifikační údaje


Katedra výtvarné výchovy, 3 patro.

Tel. KVV Pedf: +420 221 900 282


Facebook katedry ZDE.




Jak k nám